پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226850
يکي از وزراي پيشنهادي با مشکلي جدي مواجه است و احتمال رأي آوري وي ضعيف است
تاریخ انتشار : 1395/08/08 18:31:20
نمایش : 1065
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز ضمن بيان اينکه همکاري با جامعه مدرسين براي انتخابات 96 در دستور کار جامعه روحانيت است، گفت: نشست مشترک با احزاب اصولگرا تا پايان محرم و صفر برگزار خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در نشست خبري که عصر امروز برگزار شده بااشاره به آخرين تصميمات اين تشکل سياسي‌ - مذهبي اظهار داشت: در نشست اخير شوراي مرکزي دوتصميم گرفته شد که براين اساس حجت‌الاسلام دين‌پرور به عنوان رئيس شاخه جامعه روحانيت در منطقه يک منصوب شد و حجت‌الاسلام سعيد مهدوي کني نيز به عضويت شوراي مرکزي جامعه روحانيت درآمد.

مصباحي مقدم با اشاره به قرائت گزارش پرونده مربوط به سعيد طوسي در اين جلسه ادامه داد: ما صرفاً گزارش مربوط به پرونده سعيد طوسي را قرائت کرديم و چون خبرها دراين باره غيررسمي است ما در اين مورد موضعي نمي‌گيريم.

وي همچنين گفت: ما همچنين درباره اخبار مربوط به پيشروي نيروهاي عراق و محاصره موصل و کارشکني آمريکا و همچنين بحث انتخابات رياست جمهوري لبنان و حمايت حزب‌الله از ميشل عون صحبت کرديم. 

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينکه آقاي سالک گزارشي از وضعيت انتخاب وزراي جديد ارائه داده است، درباره برکناري آقاي فاني گفت: بايد به آقاي فاني اجازه داده مي‌شد در جلسه استيضاح از خودش دفاع مي‌کرد اما ظاهراً استعفاي ايشان با موافقت خودشان همراه نبوده چراکه در بخش آموزش و پرورش پيش بيني نمي‌شد نيازمند تغيير و تحول باشيم.

وي همچنين افزود: من نماينده نيستم اما يکي از وزرايي که در دوره قبل به دلايل مسائل فتنه راي نياورده بود در اين مجلس هم با مشکلي جدي مواجه است و احتمال رأي آوري وي ضعيف است. 

مصباحي مقدم با اشاره به نقش آيت‌الله مهدوي کني در جريان اصولگرايي خاطرنشان کرد: سران همه جريان‌هاي سياسي با آيت‌الله کني ارتباط داشتند و مشورت مي‌کردند و مورد احترام و قبول همه مردم بودند. 

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به سوابق سعيد مهدوي کني وي را صاحب درک و تحليل سياسي برشمرد و درباره افزايش شوراي مرکزي جامعه روحانيت گفت: مايل هستيم به تعداد افراد اضافه شود اما هنوز به افراد جديدي نرسيده‌ايم و افراد مطرح هم نداريم. 

مصباحي مقدم با بيان اينکه گزارش کميته سياسي تهيه و ارائه شده است تصريح کرد: هنوز درباره نشست مشترک با احزاب اصولگرا تصميم نهايي را نگرفته‌ايم ولي اين نشست به زودي و در ايام باقيمانده محرم و صفر انجام خواهد شد. 

وي با تأکيد بر اينکه ما در انتخابات آينده از همه ظرفيت اصولگرايي از جمله آيت‌الله مصباح يزدي استفاده مي‌کنيم، تأکيد کرد: البته ما قرار ملاقات و گفت‌وگو نگذاشته‌ايم اما ما خود را از شخصيت‌هايي مثل ايشان بي‌نياز نمي‌دانيم.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در پاسخ به اين سوال خبرنگار فارس درباره نشست مشترک با آيت‌الله يزدي و جامعيت مدرسين اظهار داشت: موضوع همکاري با جامعه مدرسين در دستورکار ماست و بسيار علاقه‌منديم مثل انتخابات قبل از همکاري جامعه مدرسين برخوردار باشيم اما هنوز قرار ملاقات تعيين نشده است.

وي همچنين درباره نشست سه جانبه آيات، موحدي، يزدي و مصباح نيز گفت: درباره نشست سه جانبه هنوز صحبتي نشده است. 

مصباحي مقدم با بيان اينکه در جلسات اخير شوراي مرکزي درباره شرايط وزارتخانه‌هاي بدون وزير بحث شده است يادآور شد: اولويت ما تغييرات در اعضاي اقتصادي کابينه است، و بنابراين تصور ما اين است که در ماه‌هاي آينده اصلاح آقاي روحاني بايد در بخش‌هاي اقتصادي باشد.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز همچنين با اشاره به موضوع برجام، تأکيد کرد: ما همان زمان هم توضيح داديم نمي‌توانيم از برجام انتظار زيادي داشته باشيم و مشکلات کشور با اين مسئله برطرف نمي‌شود. درحالي که انتظاري پديد آمده بود که فکر مي‌کردند همه مشکلات اقتصادي ما با برجام حل مي‌شود.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در عين حال گفت: ما تصميم دولت را مشروع و مجاز مي‌دانيم هرچند که انتقاداتي وجود دارد و انتقاد کردن از دولت هم مجاز است و صاحب‌نظران بايد بتوانند انتقادات خود را مطرح کنند.

وي درباره علت افزايش اعضاي جامعه روحانيت که برخي آن را براي اعتدال اين تشکل مي‌دانند توضيح داد: جامعه روحانيت از آغاز کار خود يک جريان معتدل سياسي بوده که افراط و تفريط را برنتابيده و آيت‌الله مهدوي کني هم شخصيتي بود که اين اعتدال را در دوران دبيرکلي خود مدنظر داشت، لذا ما سابقه افراطي‌گري نداشته‌ايم. 

مصباحي مقدم در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران اصلاح طلب درباره نپذيرفتن دعوت هاشمي رفسنجاني براي برگزاري جلسه جامعه روحانيت در دفتر وي گفت: ما چنين اظهارنظري نداشته‌ايم و هيچ‌گاه چنين نبوده که ما بخواهيم دعوت آقاي هاشمي را قبول يا رد کنيم.

وي گفت: از بنده سوال شده بود که آقايان شرکت خواهد کرد يا خير که ما گفتيم آنها عضو جامعه روحانيت هستند و هر زمان که مايل باشند مي‌توانند در جلسات شرکت کنند و ما با استقبال مواجه خواهيم شد.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html